PICNIC GREEN CHALLENGE zoekt innovatieve ideeën voor doorbraak in klimaatverandering.

Amsterdam, 13 mei 2008 – De PICNIC Green Challenge ‘08, de internationale wedstrijd van de Nationale Postcode Loterij en cross-media event PICNIC, is vandaag van start gegaan. De PICNIC Green Challenge is op zoek naar creatieve en innovatieve ideeën die de uitstoot van CO2 reduceren. Net als vorig jaar wordt er voor het beste idee €500.000,- uitgeloofd. De prijs, die door de Postcode Loterij beschikbaar is gesteld, wordt overhandigd tijdens PICNIC ’08 op 25 september a.s. in Amsterdam.

De PICNIC Green Challenge richt zich op creatieve en innovatieve denkers. De wedstrijd is op zoek naar groene producten en/of diensten die de uitstoot van broeikasgassen tegengaan en die hoog scoren wat betreft design, gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit.

De inschrijvingstermijn sluit 31 juli 2008 waarna een eerste selectie de inschrijvingen zal terugbrengen tot 3 à 5 finalisten. Het beste idee wordt bekend gemaakt op 25 september a.s. tijdens PICNIC ’08. De winnaar ontvangt €500.000,-, beschikbaar gesteld door de Postcode Loterij, om zijn vinding op de markt te brengen. Tevens wordt de winnaar geïntroduceerd bij potentiële afnemers en mogelijke zakenpartners. 

Afgelopen jaar werd het half miljoen door juryvoorzitter Sir Richard Branson overhandigd aan Igor Kluin van Qurrent, met zijn Qbox. De Qbox laat deelnemers energie uitwisselen om zo het maximale rendement uit zelf opgewekte energie te halen. De PICNIC Green Challenge 2007 ontving 439 inzendingen.

Kijk voor meer informatie en foto’s op: http://www.greenchallenge.info

Author: Sanne Roemen

Faciliteren van co-creatie, netwerk-weven en kennisontwikkeling. Zowel in bijeenkomsten als online.