Huis de Beurs Groningen, welkom in de horeca?

Naamlozen en andere ‘netwerknomaden’ of ‘free-agents’ werken met enige regelmaat in de horeca. We zijn niet gebonden aan onze werkplek maar gaan het hele land door. Wij zijn dan ook altijd aan het ‘scouten’ naar horecagelegenheden waar je je thuis voelt, je laptopje open kunt klappen en zo het internet op kunt, en waar de … Continue reading “Huis de Beurs Groningen, welkom in de horeca?”

Naamlozen en andere ‘netwerknomaden’ of ‘free-agents’ werken met enige regelmaat in de horeca. We zijn niet gebonden aan onze werkplek maar gaan het hele land door. Wij zijn dan ook altijd aan het ‘scouten’ naar horecagelegenheden waar je je thuis voelt, je laptopje open kunt klappen en zo het internet op kunt, en waar de bediening je ziet staan. Helaas zijn deze gelegenheden nog vrij schaars. Zie de reacties op mijn vorige bericht over dit onderwerp.
Laatst dacht ik er een gevonden te hebben in Groningen, Huis de Beurs. Weliswaar geen open WiFi netwerk maar met een login van een vriendje kon ik op de pilot van Draadloos Groningen inloggen. Een gezellige, ietwat drukke, bruine kroeg met live pianomuziek.

Lullig dan, als je hoort dat twee van de superknooppunten uit ons netwerk, Chiel Vaessen en Michiel Wijgmans, in Huis de Beurs het lid op de neus hebben gekregen. Ze kregen te horen dat ze niet meer welkom zijn, en hun vriendjes ook niet. Da’s lullig, als je zoveel ‘vriendjes’ hebt als zij… Dat weet zo’n eigenaar dan weer niet. Voor een verslag van hoe het zover gekomen is, lees Michiel’s weblog.

Een ding is zeker: medewerkers en eigenaar van Huis de Beurs zijn vrijwel zeker niet op de hoogte van dit gesprek en laten dus een kans voorbij gaan om zich erin te mengen en het probleem ‘en plein publique’ op een schitterende manier op te lossen. (Wat ik zou doen? Reageren op de blogpost met de mededeling dat iedereen die tot 22 december 2007 met een print van het artikel in Huis de Beurs komt, bij wijze van excuus een biertje naar keuze van het huis krijgt).

Author: Sanne Roemen

Faciliteren van co-creatie, netwerk-weven en kennisontwikkeling. Zowel in bijeenkomsten als online.

8 thoughts on “Huis de Beurs Groningen, welkom in de horeca?”

  1. Ik heb feedback gekregen van S, die het jammer vindt dat de positieve energie van naamlooz wordt gebruikt om een soort antireclame te maken. Daar zit wel wat in natuurlijk. Ik heb zelf wel geprobeerd bovenstaande tekst neutraal te houden. Zoals ik schrijf voelde ik me zelf erg thuis in Huis de Beurs en bij de negatieve ervaring van Chiel en Michiel was ik niet aanwezig, dus ik heb er niet zo’n beeld van. Ik vind het wel prettig om dit platform te gebruiken in de speurtocht naar fijne locaties om af te spreken en een beetje te werken, en die ervaringen te delen.
    Daarnaast stapte ik waarschijnlijk in de valkuil van mijn beroepsdeformatie (dat het in deze tijd van ‘het sociale internet’ handig is om te weten wat er over je geschreven wordt) en had dit bericht beter op mijn eigen weblog kunnen staan in plaats van hier.
    Maar om inderdaad een beetje in de positieve geest van Naamlooz te blijven even deze vraag: zien jullie aanknopingspunten om Huis de Beurs te helpen om de gezellige, warme, gastvrije huiskamer van Groningen te blijven, ook voor C, M en hun vriendjes? (Zonder te vervallen in een boodschappenlijst van zaken die ze gratis weg zouden kunnen geven als goedmakertje). Misschien juist met een groep gezellige mensen op een rustiger moment daar gaan genieten van spijs en drank?

  2. hmm ja daar zeg je wat..”Misschien juist met een groep gezellige mensen op een rustiger moment daar gaan genieten van spijs en drank”..en de eigenaar uitnodigen aan je tafeltje..een fijn gesprek..da’s beter véél beter

  3. Huis de Beurs in Groningen is één van de plekken in de stad Groningen, waar het fijn afspreken is voor ‘een eerste kop koffie’. Je wandelt binnen, er zijn altijd mensen, meestal live muziek, goede espresso en vriendelijk personeel. Verbaasd las ik deze post. Ons huis de beurs? Nog nooit ben ik er slecht behandeld!

    Maar gistermiddag werd ook ik teleurgesteld en dus verbaasd. Ik had ‘even snel’ afgesproken bij de beurs voor een intake gesprek voor een lezing. We hebben bijna een half uur op onze koffie moeten wachten en de kelner was – ondanks dat-ie nieuwe kleding had – ronduit onvriendelijk.

    Wat is er aan de hand met de beurs? Helaas was ik gistermiddag te druk om het de mensen zelf te vragen. Ik zeg: vertoont veel symptomen van een schip in zwaar weer, met een niet blije bemanning.

    Binnenkort nog maar ‘ns binnenlopen. Want Huis de Beurs hoort bij Groningen… En al dit vervelend gedoe hoort niet bij Huis de Beurs.

    Overigens ben ook ik’t zeer zwaar eens met S. Naamlooz is good-vibe. Dit heeft a tinge of bad-vibe in zich.

    Cheers.

    R.

  4. Ik moet nu zelf even iets kwijt: als de good-vibe van naamlooz betekent dat er hier geen plek is om aan te geven als er ergens iets niet goed gaat, dan heb ik denk ik niet zo goed op zitten letten de afgelopen 2,5 jaar. Het bericht is niet bedoeld als ‘Huis de Beurs Bashing’ maar als vermelding van een droog feit. Misschien dat lezers tussen de regels door een toon denken te horen die negatief is, laat ik dan aangeven dat dat absoluut niet de bedoeling is.

  5. Hier een reactie van de serveerster die michiel geholpen heeft die bewuste dag…

    druk was het zeker die dag, zoals heel veel dagen, en dat je dan iets langer moet wachten hoort er dan bij, daar kan niemand wat aan doen, maar 35 minuten wachten op een omelet is niet belachelijk lang hoor, helemaal niet als je om spitstijd lunch komt.

    michiel is niet de deur gewezen, maar is zelf met de opmerking gekomen dat hij met een rotgevoel de deur uit zou gaan, en dus niet meer terug zou komen, en daarmee ook zijn vele vrienden. mijn baas heeft hem toen gezegd dat ie dat dan niet meer moet doen als hij dat niet wil.

    michiel heeft zijn biertje al gehad, maar het was een amsterdammertje ipv een palm, en hier was hij dus niet tevreden mee.

    dan rest mij alleen nog te zeggen,
    iedereen welkom!!
    wij doen ons best om iedereen een ontspannen bezoek te bezorgen!

  6. Hoi serveerster van Huis de Beurs. Dankjewel voor je uitgebreide reactie en nuancering. Fijn dat jullie kant van het verhaal nu ook hier zichtbaar is! Ik ga ervan uit dat Michiel je reactie op zijn eigen blog ook aantreft. Wat mij betreft kunnen we het verhaal op deze plek nu verder laten rusten. Met als laatste opmerking: Huis de Beurs is op de rustiger momenten een fijne plek om te zijn!!

Comments are closed.