Doen waar het om gaat!
Dat is waar steeds meer bedrijven en organisaties in hun ontwikkeling om vragen.
Tijdens naamlooz borrels krijg ik regelmatig de vraag hoe ons bedrijf hier mee om gaat.
Volgens mij lukt het ons aardig dit middels een filmpje uit te leggen.
2 thoughts on “Ongeschreven Regels in Organisaties”
Comments are closed.
Ik lach me dood, schrik me dood en snap er niks van.
Ik lach, want toen ik dit filmpje nieuwsgierig aanklikte dacht ik met een kantoor satire te maken te hebben.
Ik schrok toen het allemaal serieus bedoeld was. Want al snappen jullie veel van ongeschreven regels, van lichaamstaal en invloed daarvan op een boodschap hebben jullie minder kaas gegeten. Het is allemaal zo statisch serieus in pak. Tragische misser wat mij betreft.
Ik snap het niet. Het bedrijfsleven mist al zoveel echt leven en juist daarvan bezit (in ieder geval) Nils zoveel. Waarom zie ik dat dan niet terug in de film? Zonder knipoog gaat bij mij het licht uit en heb ik dus hiervan niets onthouden. Dat niemand anders commentaar gaf zegt ook wel wat. Volgens mij is dit ook de verkeerde plek voor zo’n ‘commercial’ van twee schijnbaar beginnende consultants vers in het pak, om ook maar mee te doen. Een ongeschreven regel is, dat je moet dragen wat je past. Als ik in pak verschijn kan ik weer gaan. Creatieve en vrije geesten horen de regels tenminste een beetje te breken of provoceren om hun meerwaarde voelbaar te maken.
Groeten van Floris
Floris,
Dank je wel voor je reactie.
Je snelle en harde oordeel raken me.
Ik leg je reactie naast de vele positieve die we op deze film hebben gehad. We realiseren ons dat zakelijke toon in deze film ons geholpen heeft de boodschap effectief over te brengen op de doelgroep in opdracht van wie de film gemaakt is.
Uiteraard komen daar niet alle aspecten van ons aanbod. Er komen dus zeker meer filmpjes.
Ik dank je voor het feit dat je mij als iemand vol leven beschrijft. Daarop vertrouwend nodig ik je van harte uit ook onze volgende filmpjes te bekijken.
Groet Nils