Herkent u zich in één van de volgende uitspraken?
“We maken duidelijke afspraken maar mensen doen iets anders, hoe kan dat?”
“Ik weet dat het eigenlijk moet maar ik geloof niet meer in deze verandering.”
“We gaan integreren. Hoe behoud ik het beste uit verschillende culturen?”
“We doen het vreselijk goed maar aan welke factoren hebben wij ons succes te danken?”
13 november 2008 organiseert de Boudewijns & Roemen Groep een ochtend-seminar over het herkennen en beïnvloeden van ongeschreven regels binnen organisaties. Tijdens dit seminar krijgt u diep inzicht in de gedragspatronen in uw organisatie. Bovendien leert u de samenhang van de gedragspatronen met de resultaten van uw organisatie te zien. Tot slot krijgt u een doorkijk in wat u kunt doen ter (verdere) verbetering, om de door u gewenste verandering te realiseren.
Naast een plenaire sessie met ongeschreven regels expert Dr. Johan Boudewijns, zijn er parallelsessies, waar we gezamenlijk de vertaalslag maken van theorie naar uw dagelijkse situatie. De BR-Groep heeft cultuurveranderingstrajecten achter de rug bij o.a. Airfrance/KLM, Friesland Foods Domo en de Rabobank. Afgevaardigden van deze bedrijven zullen deelnemen aan het interactieve gedeelte om hun ervaringen met u uit te wisselen.
Bent u benieuwd
hoe u ongeschreven regels kunt herkennen?
hoe het ongrijpbare in uw organisatie te beïnvloeden is?
hoe handig èn onhandig ongeschreven regels kunnen zijn?
Dan wil ik u graag uitnodigen om op 13 november 2008 dit seminar bij te wonen.
Schrijf u in op: www.ongeschrevenregelsseminar.nl
De deelnamekosten voor dit seminar bedragen €249 inclusief lunch en een exemplaar van het boekje Alice in Organisatieland. Enkele cover-quotes van Alice in Organisatieland staan onderaan deze uitnodiging*.
Ik kijk ernaar uit samen met u te werken aan meer vat op uw organisatie op donderdag 13 november!
Hartelijke groet,
Nils Roemen
*Cover-quotes Alice in Organisatieland
‘Verplicht jezelf tot een gezonde opfrisbeurt in je managementstijl na het lezen van dit boekje van Johan Boudewijns’
Carl Sinnige, Vice-president Passenger Services KLM
‘Het zijn de ongeschreven regels waarmee we uiteindelijk van Good to Great komen’
Hans Wilkes, lid hoofddirectie Reaal Verzekeringen
‘Dit boek hoort in de top-tien managementboeken’
Walter Annink, directeur Rabobank
‘Wat ik er vooral van geleerd heb is dat ik als manager niet alleen moet handelen op basis van wat ik denk dat goed is. Ik moet denken vanuit het effect dat mijn gedrag heeft op de mensen die ik aanstuur’.
Wim Lem, manager bij de belastingdienst