Slechts 9 maanden na haar oprichting telt de LinkedIn-groep “Iedereen Elke Dag Plezier (IEDP)” al 25.000 mensen. IEDP is spontaan ontstaan en gegroeid. Zonder mediacampagne, zonder noemens-waardige inspanningen. Gewoon, met een eenvoudige, aansprekende boodschap: laten we met zoveel mogelijk mensen zorgen voor een positieve impuls ter verbetering van het collectieve humeur in onze samenleving. IEDP streeft naar een bewustzijn, dat resulteert in een gedragsverandering. En de groep is daarmee de snelstgroeiende nationale LinkedIn community wereldwijd geworden.
Sabina Gaillard meldde zich aan als 25.000ste lid van IEDP. “We hebben hier met z’n allen afgesproken plezier te hebben op ons werk, dus dit past er helemaal erbij. Je bent al zo lang bezig met je werk dat je er wel plezier in moet hebben, om het een beetje leuk te houden,” aldus Sabina, werkzaam als directie-assistent bij Landal Greenparks.
Waarom IEDP?
Juist een economische crisis is de tijd om collectief in beweging te komen. Plezier is hiervoor de brandstof. Plezier verbindt mensen en haalt ze even uit de dagelijkse sleur, angst, of isolement. “Plezier is gratis. Iedereen heeft zelf de keus om de eigen mentaliteit te veranderen. IEDP wil de leden, maar ook de bedrijven en organisaties waar de leden werken, daarvan bewust maken,“ zegt Michiel Drijber, initiatiefnemer van Iedereen Elke Dag Plezier (IEDP).
Wat doet IEDP?
De IEDP-leden hebben als gezamenlijk doel om iets moois te maken van de dag van vandaag en de toekomst. En dat is meer dan een intentieverklaring. Zo helpen de leden bedrijven om zich te laten IEDP-certificeren. Bedrijven laten daarmee zien dat ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen op het gebied van bijvoorbeeld personeelsbeleid en duurzaamheid. Daarnaast worden regelmatig bijeenkomsten georganiseerd zodat de IEDP-leden elkaar ook in het echt kunnen ontmoeten. Vanaf november 2009 zal IEDP via een vernieuwde website dagelijks vers positief nieuws, columns, tips en adviezen bieden, rechtstreeks vanuit de maatschappij. De nieuwe site biedt verder informatie voor bedrijfsleven en een community om de samenleving positiviteit te laten uitwisselen. Bovendien vinden de leden elkaar bij het organiseren van evenementen, het steunen van goede doelen en is er een levendige blog-community ontstaan. Spontaan, zonder vooropgezet plan.
Bijna 1,5 miljoen Nederlanders zijn op het zakelijke social network LinkedIn te vinden. Wereldwijd zijn er ruim 430.000 groepen aangemaakt. IEDP is in Nederland de grootste, en snelst groeiende nieuwe groep (wereldwijd nr. 3) en naar verhouding de grootste nationale groep ter wereld. Dat is bijzonder, omdat IEDP niet verbonden is aan een bedrijf of organisatie, maar aan een maatschap-pelijk thema. Blijkbaar is er een grote behoefte om het nationaal humeur te verbeteren!
www.iedp.nl
www.LinkedIn.com – search groups – Iedereen Elke Dag Plezier
Iedereen Elke Dag Plezier is waar ik voor ga, want ‘een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!’
Inmiddels heb ik er mijn beroep van gemaakt om mensen (opnieuw) te leren plezier te maken in het leven en te genieten van wat er is. Problemen worden uitdagingen en met een paar simpele handvaten wordt elke uitdaging een leermoment. Tjonge, wat worden we op die manier toch wijs 🙂