Je kan met een idee / uitvinding om co2 uitstoot te reduceren 500.000 euro winnen.
Als je dus nog iets op de plank hebt liggen, grijp je kans. Inzending sluit op 30 augustus en op 29 september mag je dan misschien je idee presenteren op PICNIC.
Noot:
Volgens mij is het goed om co2 uitstoot te reduceren omdat we er met zijn allen ziek van worden. Of het bewezen is dat co2 het broeikaseffect veroorzaakt is de vraag. Of het broeikaseffect erg is, en of opwarming van de aarde een wezenlijk en permanent probleem is, is ook nog de vraag. Ik weet het antwoord niet en de wetenschappers komen er ook niet uit. Kijk bijvoorbeeld even naar ‘Reporter’ van 12 juli. De documentaire ‘The great Global Warming Swindle’ kan je eventueel overslaan, die is bijna net zo demagogisch als die van Al Gore, maar de discussie achteraf is best interessant.
Mijn conclusie: het zou ook een ‘normale’ klimaatschommeling kunnen zijn. En volgens mij is het altijd heel erg belangrijk om verantwoord met het milieu om te gaan. Omdat we ons dan weer gezonder voelen, omdat onze fossiele brandstoffen opraken en omdat er na ons ook nog mensen op moedertje aarde moeten leven. Soms ben ik bang dat de focus op co2 reductie ervoor zorgt dat we vergeten om ook op andere manieren verantwoord om te gaan met het milieu en onze omgeving.
Neemt dus niet weg dat, als jij een goed idee hebt voor de reductie van co2 uitstoot, en je krijgt de kans dat te realiseren met 500.000 euro, je die met beide handen aan moet pakken. Toch? Go for it!!!
Veel ideeën voor het terugdringen van klimaatveranderingen !
De Green Challenge, de internationale, creatieve competitie van de Nationale Postcode Loterij en crossmedia-event PICNIC heeft maar liefst 439 uitgewerkte ideeën ontvangen die bijdragen aan het terugdringen van klimaatveranderingen. “Mensen zullen niet ophouden met consumeren. We moeten de consument dus een groen alternatief bieden om klimaatverandering een halt toe te roepen. De Green Challenge geeft een impuls aan de ontwikkeling van die alternatieven. De grote hoeveelheid inzendingen laat zien dat het besef voor verandering en de bereidheid daar wat aan te doen wereldwijd vertegenwoordigd is”, aldus juryvoorzitter Sir Richard Branson.
De 439 inzendingen zijn afkomstig uit landen van de hele wereld, waaronder Nieuw Zeeland, Colombia, Brazilië, Verenigde Staten, Guatemala, Filippijnen, Tanzania, China, Engeland en Nederland. Uit de inzendingen maakt de pre-jury een voorselectie van drie tot vijf genomineerden voor de finale jurering. De finalisten worden na 19 september bekend gemaakt. De genomineerden presenteren hun idee aan de jury tijdens PICNIC op vrijdag 28 september aanstaande in Amsterdam.
PICNIC is Amsterdam’s nieuwe jaarlijkse event dat zich focust op creativiteit, cross media en technologie, in het bijzonder op het gebied van entertainment en communicatie. Het event vindt plaats van 25 t/m 29 september op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. Het omvat een conferentie, workshops en evenementen georganiseerd door culturele instanties, industriële maatschappijen en partners uit het bedrijfsleven en het PICNIC at Night avondprogramma dat toegankelijk is voor alle Amsterdammers.
De pre-jury bestaat uit: de voorzitter Femke Rotteveel (Coöördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij), Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Ontwikkelingen Stichting DOEN) and Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC).
Grappige tactiek om een persbericht in de vorm van een reactie alsnog op een weblog te krijgen. Ik laat hem staan, hoewel ik het eigenlijk niet netjes vindt.